19 juni 2006

Nyttan av att vara förbannad.

Hela dagen idag har jag varit förbannad på mitt ex som är så på mig och så fyrkantig i sina resonemang. Anledningen är att jag sa emot henne och krävde något för en gångs skull. Det kommer jag att fortsätta med. Hela vägen till FR. Men det gav mig energi att ta itu med saker. På jobbet blev massor gjort, både planerade och spontana saker. När jag sen kom hem drog jag och fjortisen i flygande fläng ut för att shoppa loss till honom. Han har växt ur rubbet av sina kläder, liksom. Sen hemma satte jag igång och organisera min garderob igen och nu är det dags för småungarnas rum. Ska kanske bråka med henne lite oftare. Nej, det menar jag verkligen inte. Blir också beklämd över hur kollgor (...nej, det är dom fan inte...) på ormarnas dagis ger ambitiösa och duktiga föräldrar dåligt samvete. Mer fel kan man inte göra i relationen till föräldrarna, eftersom nyckelordet där skall vara tillit, de lämnar sina allra käraste i våra famnar och måste alltid känna att vi drar åt samma håll för ungarnas skull. Såg förresten en tjej idag som var väldigt lik Billy idag, genom fönstret på vårt lilla hus i parken..

Hm, är det ett samband, eller?

Inga kommentarer: