23 juni 2006

Midsommar.

Gillar hela paketet, faktiskt.
Sill, jordgubbar, dans kring stången, grilla på kvällen, öl, nubbe, rödtjut, nattbad (har jag nog aldrig gjort på midsommar, erkännes) och sådär. Vid två tillfällen har jag firat på vandrarhem med vänner, bekanta, vänners vänner och bekantas bekanta.
Exet var bra på att fixa sånt.
Det har också varit fester i stugor, radhus och på balkonger mitt i stan. Utomlands har jag varit ett par gånger...Spanien...Israel...då har midsommar bara passerat utan att det märkts. I år kunde ha varit första midsommaren i Sverige utan barn. Men så bestämde sig fjortisen att hänga med på festen hos Björn och så blev det med barn i år också. Ett år sov jag min midsommarnattssömn på ett berg vid Marstrand...en annan midsommarnatt satt jag och pratade fotboll med en snubbe efter alla andra somnat.
Så jävla romantiskt har det sällan varit.
Livet är ingen film.
Men i morgon, så!

Inga kommentarer: