05 juni 2006

Jag, idag.

Hade märkligt nog satt klockan på 0730, vilket inte är så smart, eftersom det är precis då jag förväntas börja arbeta. Men jag vaknade av mig själv klockan kvrt i sju, så jag hann, men med ett nödrop. Jag sover nästan alltid i ett streck nu. Sömnen strulade länge och väl, men nu är det bara det vanliga som så många andra; i säng för sent och upp för tidigt. På jobbet var allting klämdagslugnt. En delegation promenerade till stranden och lagade mat på trangian och kastade macka. Själv vikarierade jag för kocken eftersom han hade ledigt just idag. På väg hem tittade jag in för att hämta min cykel hos reparatören, men det visade sig behövas en ny kedja och krans också (vad har jag gjort med den där cykeln) så den fick stanna fram till halv sex. Nycklarna satt inte i knippan när jag kom till min port, så det blev att ringa runt. Min ena reservnyckel visade sig vara i Helsingborg och den andra i Ystad, så jag fick vänta, vänta. Gick in på Caroli city och kollade på böcker. Tänkte vinka till en jag känner på gatutidningen Aluma, men hon var inte där, så jag gick in i kyrkan en stund och tände ett ljus för...ja, inte vet jag. Satte mig ner en stund. Det spelades på orgeln och det var vackert. Bach, kanske? Sen ringde exet och så att hon var hemma, så jag kunde komma och hämta mellansonens nyckel. Blev bjuden på kaffe och exet och jag satt och pratade vettigt som vuxna människor gör.

Denna post skulle handla om vad "jag" är.

Det är inte jag, skriver man ibland när man gjort nåt dumt.

Men vem fan är det annars.

Alien?

Nej, allt man gör får man stå för oavsett om man kallar sig frisk, sjuk eller så.

Och detta jag är ens hela jag och det måste man se i spegeln varje dag annars funkar det inte, livet.

Inga kommentarer: