20 juni 2006

En ful vit byrå

Köpte en ful vit byrå för åttio spänn på den lilla loppisen på andra sidan torget. eller second-hand är det väl.
Allt är billigt där, allt, men tyvärr ska dom stänga om nån månad.
När jag frågade om jag kunde få låna en säckkärra, fick jag omedelbart ett erbjudande om att få den hemkörd.
Mannen på lagret körde skåpbilen dom två kvarteren och tog knappt emot ett tack.
Såna människor finns.
Jag funderar på om det är det kristna hos mannen som kör att han är så där. Hela loppisens syfte är att samla ihop pengar till fatttiga barn i Afrika eller nåt. Vet inte riktigt, men det är väl bra att man gör nåt för andra, hjälper mig och fattiga barn och så.
Om man kallar sig kristen eller vad spelar ingen roll.
Ändmålet helgar medlet som Igge sa.

Skönt också att kunna lägga ungarnas kläder så att dom kan ta själva när det behövs.

Inga kommentarer: