12 juni 2006

Ein bisschen Frieden

Minns hur en dryg rescensent här i Sverige skrev "Ja, nu har fredsbudskapet också kommersialiserats". Surt som fan. Han fattade antagligen inte dubbeltydigheten - ein bisschen frieden betyder ju också "lite lugn och ro". Låten var vedervärdig men sångerskan söt, minns jag, Det var en varm vår som skulle bli en härlig sommar. Vi analyserade texten på tysklektionen, min härliga tysklärare Fransi som senare skulle ge mig ett av de viktigaste råden jag fick i mitt liv.

Lite lugn och ro, är det så jag ska ha det?

Nej, det ska vara balans. Lugn och action. just nu händer det mycket i mitt liv, känner jag. Det rullar på åt olika håll. men snart tar semestern och lugnet vid.

Satt med exet och picknickade vid Mölleplatsen och hade det helt okej på sonens avslutningsbrännboll.. Ein bisschen Frieden där också. Kan behövas, verkligen.

Inga kommentarer: