26 februari 2006

Vad ska du bli?

Frågar sönerna i tur och ordning vad dom ska bli.

-Femåringen ska bli uppfinnare. Han har redan börjat. Han uppfinner nya saker, genom att plocka sönder gamla, exempelvis den gamla datorn som snart är helt demonterad. Han hittar också en massa saker på väg hem från dagis, pinnar, kedjor, märkliga metallföremål som alla används i hans intressanta konstruktioner.

-Åttaåringen ska bli fotbollsspelare i FC Barcelona. Det är ingen önskedröm, utan en plan. Först Malmö FF, sen Barca. Skulle inte förvåna mig om han lyckas. Han är en tävlingsmännniska av Gunde-format. Och en tuff och elak försvarsspelare som inte precis älskar när motståndarna gör mål.

-fjortisen vill bli bilförsäljare och sälja Ford Mustang. Dock ska han praoa på dagis, så vi får väl se vad som händer sen. Kul.

Alla tre har seriösa planer och är glada och optimistiska inför framtiden. Att man kan välja sitt liv är självklart för dom. Hoppas vid gud att jag kan få dom att behålla den optimismen. Då skulle jag ha gjort ett gott arbete i mitt föräldraskap. Då kan jag nöjd luta mig tillbaka.

Inga kommentarer: