27 februari 2006

Språkfel och musik.

Vill på förekommen anledning meddela att jag också denna morgon rättat språkfel i bloggen.
Nej, jag har inte hittat alla.

Sen har jag tänkt att ha musikreferenser i bloggen framöver. En låt per post.
Börjar redan nu.
Posten Måndag morgon får "Så skimrande var aldrig havet" i Marie Fredrikssons version.
Partiledardebatten får "Herrarna" med Ulf Lundell,
Tack, Milda M.. får "ABC" med Jackson five.
Människa i andras ögon får "Youre never walk alone" med Gerry & the Pacemakers.
Hon föll igen får "Vad är frihet?" med Di Leva.
Vårkänsla har redan en musikreferens.
Sån jag aldrig skulle bli illustreras med "Don´t look back in anger" med Oasis.
Dom som inte vill mig väl - "Största skvallret i stan med Eldkvarn
Bevara Christiania "Dejlig er Jorden" med Gasolin.
Ändrade planer: "Teach your Children well" med Crosby, Stills, Nash & Young.
Den politiker...Beethovens nionde symfoni, första satsen.
Vad ska du bli? Ebba Grön, förstås...

Så.

Inga kommentarer: