25 februari 2006

Dom som inte vill mig väl.

Det finns åtminstone två personer därute som inte vill mig väl. Det kan jag med lätthet leva med. Jämfört med att ha en sjuk dotter, jämfört med glädjen i att ha mött grodan, står det sig slätt.

Sorry, ni rubbar mig inte. Vad ni än hittar på. Särskilt som det som läggs mig till last oftast är illa formulerade antydningar och märkliga kommentarer. Att jag kan tyckas kontroversiell i någras ögon är inget nytt. Så har det varit hela mitt vuxna liv. Hellre hatad av någon, än älskad av ingen. Men jag har inget att dölja, jag har varit tydlig och ärlig både i min sjukdomsprocess och när det gäller privata saker. Nu kommer jag på fötter igen och det är härligt. Nu älskar jag igen och det är härligt.

Njut av våren nu, alla lyckliga, alla som snart kommer att bli det, alla ni som strävar, alla ni som nått fram.

Alla ni därute.


Inga kommentarer: