26 januari 2006

Tidning igen.

Jag är med tidning igen. Duns i brevlådan, sen var den där. Äntligen. Klart det är Sydsvenskan, stans utmärkta monopoltidning. Läser det mesta i min tidning, från ledarsidan hela vägen till TV-programmen längst bak. Och sist vädret. Fast jag bläddrar lite. Sporten före kulturen och ekonomidelen går jag rätt snabbt förbi. Dags för mig att höja blicken ut över världen igen. Helt borta har det ju aldrig varit, men rätt så navelskådande ändå. Det får vara illa nog att jag inte orkar jobba. Kaffe och tidningen ska jag ha. Det ingår i livet. På framsidan ser man en bild från det palestinska valet. Två kvinnor med slöja sitter och räknar röster. Sen den ljuvliga heta fotbollssommaren 94 har Israel och Palestina en egen särskild plats i mitt hjärta. Hoppas allt går väl. Där som här. i den stora världen och den lilla. Nu är kaffet klart låter det som.

Inga kommentarer: