18 januari 2006

Reser i morgon & böcker jag borde skriva

Reser till Stockholm och sedan vidare norröver i morgon vid den okristliga tidpunkten 05.14 (Varför heter det okristligt, förresten, och borde inte jag som okristen gilla en sådan tidpunkt?).
En spännande resa, indeed, först möte om trafikfrågor på riksdagen, sedan en dejt, (ok, vännen, jag ger mig) med världens i särklass sötaste flicka på Stockholm C och sedan, sedan ett riktigt äventyr...

Nu över till nästa ämne. Böcker jag borde skriva:

1. "Född med plastsked i handen" - ett betongbarn berättar.
2. "Andreas - en hyllning till livet" - om en unges korta liv och kamp.
3. "Depression istället för karriär" - om livet runt 40 nånting.
4. "Å vi sjunger våran sång..." - roman om ett lag och ett underdog-liv
5. "100 sagor och tvåhundra barnvisor" - nedtecknade ur minnet.

Återkommer när jag kan och så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

skriv då! vänta inte utan bara skriv, skit i om det blir dåligt, sånt kan man fixa till senare. bara skriv!

Anders sa...

josephine: tyvärr behövs såväl talng, idé och uthållighet. Frågan är om jag har något av det.

Alter ego: fotbollen kan ju vara en ingång till nåt djupare, passion, vardag, fest och så där.