24 januari 2006

I mitt hörn

Sitter i mitt egna hörn av världen och dricker starkt kafffe och lyssnar på Rod Stewart. Försöker intala mig att livsandarna återvänt, men det går inget vidare. Det är snö i Malmö också, förresten. Lite, men fullt tillräckligt. Med snön kommer ljuset och som ljusterapi ska jag promenera hela vägen till biblioteket och tillbaka.
Ska definitivt säga bye-bye till fotbollsträningen och pausa från bokcirkeln. Om jag krymper mitt engagemang ännu mer, så kanske det blir färre såna här dagar. Ska bli bättre på att umgås irl med folk. Jo, det SKA bli ett år med kärlek och marathon.
Kärlek har jag redan och maran kommer, tro mig.

Ska låta henne vara ifred, fast det är svårt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte bara roa mig med att återgällda anonymt din hälsning. Nä, jag ska inte gå ut riktigt än med att jag skriver.. Vill komma igång först. :-) W

Anders sa...

Gör det. Det kan ta lite tid innan det hittar sin form. Ska länka dig när du känner dig redo!